neděle 17. dubna 2016

Narozen o půlnoci: Dračí znamení - Lucie Fidlerová

Ahoj čtenáři,

jelikož se nějak nemůžu začíst do Casual Vacancy, rozhodla jsem se ji na pár dní odložit. Místo ní jsem vzala do ruky knihu, kterou jsem vyhrála v soutěži od Světa Středozemě - Narozen o půlnoci. Pojďme na ni.



Naším hrdinou je Gabriel, mladý kluk se speciálními schopnostmi. My však jako prvního poznáváme jeho otce Artura, nervózně vyčkávajícího narození svého dítěte. Je pátek 13. a ve chvíli, kdy zvony začnou odbíjet půlnoc se ozve i novorozenecký křik. Arturovi se život roztříští před očima - milovaná žena umírá a jemu na krku zůstala zrůda, kvůli které ho budou chtít zabít. Gabriel je díky datu a času svého narození předurčen k tomu, aby se stal mocným zaklínačem a to lidé ze vsi kvůli pověrčivosti nedovolí.

Arturovi se podaří za pomoci Angely, čarodějky, kterou nestihneme poznat, utéct i se synem pryč z lidského světa do Dračích hor. Jak se brzy dozvídáme, Gabrielova matka vedla vedle svého lidského života ještě jeden, jako čarodějka a zároveň královna Hor. Nyní by měl na trůn usednout Gabriel sám, ale jelikož je ještě dítě, stane se jeho regentkou Melissa, členka rady. Gabriela se naopak ujímá Elena a vychovává ho spolu se svými dětmi a další svěřenkyní Nelou. Kniha nás postupně přesune do "pohledu" Gabriela o několik let poté, co jeho otec opustil Dračí hory i jeho. Z našeho hrdiny se mezitím stal mladý muž a pomalu se začíná spekulovat o tom, že by měl usednout právoplatně na trůn.

To však Melissa, krutá a nelítostná čarodějka, která si lstí zavázala zbytek Rady, aby ji nemohli nikdy odvolat, nemůže dopustit. Jednoho dne začnou mizet a umírat usedlíci a když na Nely zaútočí v lese záhadný netvor, začnou s Gabrielem spřádat plány a pátrat po tom, kdo za vším stojí. Melissa má svůj plán už rozjetý a je mnohem krutější, než si kdo dokáže představit. Gabriel a Nely brzy zjišťují, že není radno věřit nikomu.

Tato kniha je prvotinou mladé, české autorky a já musím smeknout. Příběh má hlavu a patu, postavy jsou propracované a nejde než se s nimi sblížit. Jediné, co bych mohla vytknout jsou občas trochu naivní reakce hlavních postav a omdlévání (vážně se v reálném světě tak často omdlévá?). Občas jsem si musela připomenout kolik má být postavě let, protože reagovala na některé situace řekněme zvláštně. Myslím si, že tyhle ostré hrany se časem obrousí jak bude autorka získávat další zkušenosti s psaním. Co se mi naopak hrozně moc líbilo byla forma zpracování vzpomínek.

Celkově jsem z knihy nadšená a ráda bych ještě jednou poděkovala Světu Středozemě za tuhle super výhru. Další díl už je na mém knižním nákupním seznamu.



Knihu bych určitě doporučila svým vrstevnicím (ano, spíše dívkám) jako příjemnou oddychovku. Hádám, že kluci by se možná trochu nudili, ale uvidíme co přinesou další díly.

To by bylo pro dnešek vše a příště nashle.

4 komentáře:

  1. To je docela "lákačka" - příjemná oddychovka do houpací sítě by se mi teď rozhodně hodila. Tak jo, přečtu. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do houpací sítě ideální :) Doufám, že další díl bude trochu akčnější :)

      Vymazat
  2. Ahoj, díky za hezkou recenzi, zvedla mi náladu. Brzy mi budou vydávat třetí díl 'Narozen o půlnoci' a já jsem z toho poněkud nervní, protože se za něj strašně stydím - psala jsem ho totiž ve stejné době, jako ty dva předchozí, tudíž ve svých zhruba čtrnácti... a za tu dobu jsem se snad ve psaní přeci jen někam posunula. Proto jsem si řekla, že si najdu nějakou recenzi, a budu doufat, že bude třeba trochu pozitivní a povzbudí mě. Ta Tvoje byla první, na kterou jsem klikla a vážně Ti za ni děkuji :)
    Měj se hezky a ještě jednou díky.
    Lucie Fidlerová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj a děkuju! :) Být tebou tak bych se nebála :) Mě se to líbilo i jako dospělej a i kdyby si to nenašlo čtenáře mezi našimi vrstevníky tak o krapet mladším čtenářům se to líbit určitě bude :) Já sem se bohužel k dalším dílům ještě nedostala, ale jsou na mém seznamu :) Jsem ráda, že se ti recenze líbila a určitě pokračuj v tom co děláš :)

      Vymazat